Je wilt meer klanten als redacteur in het boekenvak. Dan kan het helpen om de salespages van je website eens goed onder de loep te nemen. Want wanneer je klant geen antwoord krijgt op de vijf vragen in dit artikel, is er een grote kans dat het daar lekt.
Snel meer klanten als redacteur: check je salespages
Even in normaal Nederlands: een salespage is niks anders dan de pagina op je website waar je (een onderdeel van) je aanbod verkoopt. Dus de pagina met je dienst redigeren bijvoorbeeld, of de pagina waarop je een template aanbiedt, of je 1:1-traject. In dit artikel vind je verschillende opties om je diensten te vermarkten.
Je salespage is de plek waar je wil dat je klant op de koopknop drukt, of een kennismaking met je inplant. Gebeurt dat op dit moment veel te weinig en wil je snel meer klanten als redacteur, check dan op iedere salespage of je klant antwoord krijgt op de volgende vijf vragen.
1. Waarom moet ik nú kopen?
Is er urgentie in je aanbod? Dat kun je creëren met een tijdelijke korting, maar ook door een heel specifiek probleem op te lossen waar je klant heel graag en z.s.m. vanaf wil. Wanneer je klant bij wijze van volgend jaar ook wel kan kopen, omdat het probleem op dit moment niet al te groot is, dan komt van uitstel vaak afstel.
2. Snap ik dit?
Dat klinkt gek, maar wat logisch is voor jou, is niet per definitie logisch voor je klant. Wat kun je verduidelijken over wat je aanbod inhoudt? Wees zo concreet mogelijk. Zijn er onderdelen waar je vragen over krijgt en die je bij voorbaat voor je klant kunt verduidelijken?
3. Past het bij mij?
Heb je een herkenbare profielschets gemaakt van je klant, zodat-ie zeker weet dat dit voor hem/haar/hen is?
Wil je meer klanten als redacteur, beschrijf dan wat je klant voelt op dit moment, wat de situatie is waarin-ie nu zit, hoe-ie in elkaar steekt en wat jij met je aanbod voor je klant kunt veranderen. Hoor je klant voordat je helpt.
4. Is het vernieuwend?
Wil je meer klanten als redacteur, check dan hoe jouw aanbod zich verhoudt tot dat van anderen in het werkveld. Zit er een element in je aanbod dat verrassend is voor je klant, of dat-ie nergens anders vindt? Denk aan je werkwijze, een bonus, of simpelweg het product zelf. En zorg er ook hier weer voor dat je klant begrijpt wat het inhoudt!
5. Word ik niet in de maling genomen?
Ons brein is zo ingesteld dat het altijd gevaar ziet en bezwaren opvoert. Hoe kun je die wegnemen en bewijzen dat je het resultaat voor elkaar bokst dat je belooft? Zijn er reviews die je kunt delen? Heb je een keurmerk? Werkte je met grote namen?
Meer verdienen als redacteur
Zijn het aantal klanten dat je hebt op dit moment niet zozeer je probleem, maar hou je te weinig over aan redactiewerk en wil je meer verdienen als redacteur? In dit artikel vind je zes tips om je omzet te verhogen en lees je hoe je dit aanpakt.
Wil je meer concrete aanwijzingen voor je salespages?
De korte opleiding Boost je boekenbusiness is een specifieke ondernemerscursus, volledig toegespitst op het boekenvak. Hierin vind je niet alleen templates om converterende salespages te bouwen, maar ook voorbeelden van hoe een goede homepage en over mij-pagina eruitzien.
studio folio is door het CPION erkend als onderwijsinstelling en is opgenomen in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs.
Verder lezen?